הגיע הזמן לפתוח את בקבוקי היין המבעבע! רמלה חגגה עוד ניצחון גדול בבועה והעפילה לשמינית גמר היורוקאפ מראשות הבית

ינו 21, 2021 | כדורסל, נשים

על ידי Elior Gitler

אליצור רמלה עשתה את זה, ובגדול. הנציגה היחידה של ישראל במפעל היורוקאפ עמדה במשימתה להעפיל לשלב שמינית הגמר, תוך כדי שהיא מציגה כדורסל ברמה אחת לפחות מעל יריבותיה. אם במשחק הראשון עוד היינו זהירים בחגיגות אחרי המשחק, הרי שהיום הקבוצה של שירה העליון נראו אפילו יותר טוב מביום שלישי והביסו 97-63 את אורמנספור הטורקית, שאירחה את הבועה.

Dewanna Bonner – Photo Credit: FIBA

המשחק נפתח בהיסוס רב והזכיר את הפתיחה של המשחק הקודם מול מישקוליץ’. אחרי שש החטאות מהשדה, נעמה שפיר העלתה את רמלה לראשונה על הלוח (4:2) אחרי שלוש דקות ועשרים ושתיים שניות ללא סל. הטורקיות היו נראות קשוחות יותר ועלו ליתרון 9:2 והכריחו את רמלה לקחת פסק זמן. אחרי הטיים אאוט הזה המשחק כבר היה שונה לגמרי, חמש נקודות רצופות של בנייג’ה לייני והגנה חזקה הכניסו את הישראליות לקצב. בונר ואלכס כהן שלטו מתחת לצבע ועזרו לרמלה לרדת ביתרון 24:19 בסיום הרבע הראשון, כשהקבוצה קולעת 8 נקודות מאיבודי כדור של אורמנספור.

Photo Credit: FIBA

מהרבע השני ראו בבירור כמה רמלה פשוט רצתה את הניצחון יותר. המאמנת שירה העליון הדריכה את השחקניות שלה וסידרה את ההגנה בלהט, מהצד היה אפשר לחשוב שהיא שחקנית שישית על המגרש. הקבוצה הישראלית רצה ל-10:2 והטורקיות ירדו לשני פסקי זמן תוך שלוש דקות ותשע שניות בלבד מפתיחת הרבע. בניגוד לאפקט שהיה לרמלה ברבע הראשון, העצירה של המארחת לא הועילה לה ורמלה פשוט חגגה בשני צידי המגרש בדרך לריצה נוספת של 19:7, ותוצאת המחצית הייתה 53:28 צהוב. בנייג’ה הוליכה בשלב זה את הקלעיות של רמלה עם 17 נקודות, ולהן היא הוסיפה גם שלוש חטיפות ושלושה אסיסטים בעשרים דקות ללא מנוחה. כמוה, גם בונר, שפיר ומיטשל היו על הפרקט בכול המחצית הראשונה.

Naama Shafir – Photo Credit: FIBA

ברבע השלישי אורמנספור ניסתה לעצור את המפלה, ואכן רמלה קלעה רק אחרי 2:34 דקות. על אף שהטורקיות ניסו להאט את הקצב וניצחו את הרבע, זה כבר היה מאוחר מדי מבחינתן. אלכס כהן המשיכה לשלוט בצבע, רמלה נהנתה מהעצירות הרבות, השעון המשיך לתקתק וההפרש נשאר באזור העשרים נקודות, וכך גם היה הפער בתום הרבע (70:50).

Laney – Photo Credit: FIBA

ברבע האחרון רמלה חזרה להכתיב את הקצב ובמשחק ריצה מצוין הגדילה את הפער, שהגיע בשיאו לארבעים נקודות (92:52). בסוף הרבע הרוטציה של העליון התרחבה והיא שיתפה גם את אלכס גיטצאנקו ומאי נשר הצעירות. רמלה חוגגת עלייה מהמקום הראשון עם ניצחון ענק 97:63. בנייג’ה, שלא נחה בכלל, הצטיינה במשחק והייתה רחוקה אסיסט אחד מטריפל-דאבל עם 22 נקודות ו-11 ריבאונדים. הקלעית המובילה הייתה בונר, עם 23 נקודות (7 ריבאונדים). מיטשל הוסיפה 21 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. גם שפיר קלעה בדאבל פיגרס (12 נקודות) והוסיפה שבעה אסיסטים.

Alex Cohen – Photo Credit: FIBA

אלכס כהן שהוסיפה תשע נקודות משלה (5 ריבאונדים) אמרה בסיום: “שיחקנו כדורסל קבוצתי נהדר משני צידי המגרש ואני חושבת שזה מה שייחד אותנו בשני המשחקים. היה חשוב מאוד לכולנו לתת 100% מאמץ כדי להתקדם לשלב הבא”.

Shira Haelion – Photo Credit: FIBA

מאמנת הקבוצה, שירה העליון, שמגיעות לה כול המחמאות על ההכנה וניהול המשחקים והסגל הדליל, חגגה את ההעפלה ופרגנה לשחקניות שלה: “הרגשה מדהימה להעפיל לשמינית גמר, אחרי שתי תצוגות הגנתיות כמעט מושלמות נגד שתי קבוצות חזקות. מגיע קרדיט גדול לשחקניות שהיו ממושמעות טקטית והגיעו מוכנות בשני צידי המגרש. הצלחה של רמלה בזירה האירופית זאת הצלחה של כל הכדורסל נשים בישראל”.

מישקוליץ’ ואורמנספור תשחקנה ביום שישי משחק שיכריע מי תהיה הסגנית של אליצור רמלה, כשהמנצחת תעפיל לשלב הבא. מבחינת הישראליות, אפשר לפתוח שמפניות עד הבועה הבאה במפעל שתחול בחודש מרץ וישוחקו בה שלבי שמינית הגמר ורבע הגמר. אי אפשר להסתיר את זה שבמקביל למשקה, גם התיאבון נפתח אחרי תצוגות כמו שראינו מרמלה השבוע. רמלה הביאה הרבה כבוד לכדורסל הישראלי. אם נסכם במילה אחת – שאפו.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!