״פרובוקטור בקטע הטוב של המילה״: אדם משגע את הפועל

מאי 10, 2021 | כדורסל, ליגה

על ידי Moshe Halickman

רגע אחד בניצחון הבית של הפועל תל אביב על הפועל חולון לפני כשבוע וחצי סיפר בעצם את כל הסיפור של רז אדם. אחרי שהפועל ת”א עלתה ליתרון 98:103 בהיכל הדרייב אין, פול סטול שקלע את שתי זריקות העונשין האחרונות הוחלף בידי רז אדם, כשנותרו 22.8 שניות עד הסיום. הכדור הגיע לכוכב חולון, סי ג’יי האריס, שכדרר וחיפש זריקה כדי לנסות להציל את המשחק של קבוצתו. אלא שאדם היה שם, נצמד אליו, חטף את הכדור וסחט ממנו עבירה כשהוא נפל לרצפה 15 שניות לסיום בדרך לניצחון 98:104 של הפועל ת”א, מה שהרחיק אותה עוד יותר מהקו האדום.

Raz Adam – Photo Credit: Basket.co.il


אותו מהלך היה אופייני במיוחד לאדם. הגארד, שבמבט ראשון נראה כמו אבירם ברוכיאן של תחילת הקריירה, חי מהאנרגיות של האוהדים, וכמה שהפועל ת”א מתאימה לו. הפעם הראשונה שהוא החל לעלות לכותרת בישראל הייתה כשהחזיק בתפקיד משמעותי בזכייה של נבחרת העתודה באליפות אירופה שנערכה בארץ בקיץ 2019. באותו טורניר, שהגיע אחרי שאדם זכה בתואר בגרמניה ב-2018 עם תפקיד קטן יותר בסגל של אריאל בית הלחמי, השחקן הכיר לאוהדי הכדורסל הישראלי את האיכויות הנדירות שלו, כשהוא רשם בדרייב אין ממוצעים נהדרים של 8.4 נקודות, 4.1 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ומדד 10.9 ב-20.7 דקות בממוצע למשחק. יותר מכך, אדם רשם באותו טורניר 1.7 חטיפות למשחק, נתון פשוט נפלא.

Raz Adam – Photo Credit: Dov Halickman


אדם בן ה-21 גדל באליצור נתניה, כאשר את הקריירה המקצוענית שלו הוא גם החל בקבוצה. לשיאו הגיע בעונת 2019/20, כשרשם מספרים מצוינים של 13.5, 3.6 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים, מה שגרם לו לזכות בתואר “פריצת העונה” בליגה הלאומית, שהופסקה בעקבות הקורונה. אדם ניצל את ההזדמנות ועבר לשחק בהפועל ת”א בליגת הקורונה, כשזה פתח לו את הדלת להמשיך במועדון לעונה נוספת. “רז ואני גדלנו באותה עיר ושיחקנו ביחד מגיל צעיר, שחקן שכיף לשחק איתו, הוא נלחם והוא רוצה לנצח”, מספר גארד עירוני רעננה, אופק מלכה, שזכה עם אדם באליפות אירופה ב-2019, “רז הוא שחקן שמכניס אנרגיה לקבוצה ברגע שהוא נכנס לפרקט ומכמה פעולות יכול להרים את כל האווירה, אני חושב שעם הדי אן איי של הפועל והאופי של רז זה שילוב שראינו שהוא מצליח ויכול להיות גדול עוד יותר בעתיד”.

Raz Adam – Photo Credit: Basket.co.il


אדם הוא אחד מהשחקנים שהקהל נותן להם דחיפה אדירה, והוא מצידו נותן בחזרה דחיפה גדולה לאוהדים. ב-15 המשחקים הראשונים העונה, לפני שהקהל חזר לדרייב אין, אדם העמיד ממוצעים דלים של 1.7 נקודות ב-6.9 דקות. אלא שב-9 המשחקים שמאז חזרת הקהל לדרייב אין, החל מהניצחון על הפועל באר שבע, אדם כבר מעמיד 5.7 נקודות ב-15.6 דקות. רוצים את זה ביותר מרשים? 1.4 נקודות ב-7 משחקי הבית הראשונים לעומת 7.2 נקודות ב-6 משחקי הבית האחרונים. “אני חושב שרז מתאים בול לדי אן איי של הפועל תל אביב”, אומר פורוורד הפועל באר שבע, עמית זיס, שגם כן זכה עם אדם באליפות אירופה ב-2019, “הוא שחקן של אנרגיות מבחינה הגנתית ועכשיו שיש קהל זה גם עוזר לו להיכנס לטירוף שלו”.


אחת התכונות הייחודיות של אדם על הפרקט היא היכולת לסחוט עבירת תוקף או אפילו עבירה של שלוש זריקות לטובתו. העונה בליגה הוא כמעט שלא מפספס זריקה פנויה, כשעם ממוצעים כלליים של 3.2 נקודות ב-10.1 דקות הוא מספק 75% לשתיים (9 מ-12 במצטבר) ו-44% לשלוש. פורוורד הפועל עפולה, תומר פורת, שאף הוא זכה איתו באותה אליפות מפורסמת, חווה את הטריקים והשטיקים של אדם על בשרו. “רז היה שותף שלי לחדר בנבחרות הצעירות, חבר טוב ובן אדם חכם שכיף להיות איתו מחוץ ועל המגרש. במגרש לוחם עם לב גדול ואחד האנשים הכי מוכשרים בפלופים שפגשתי בחיים (גם אותי הוא תפס לא מוכן במשחק שנה שעברה)”, מגלה פורת.

Raz Adam – Photo Credit: Dov Halickman



לא מעט מילות מפתח חוזרות בהקשר של אדם. קשה להתעלם מהנוכחות הגדולה שלו על הפרקט, כשהוא נוהג להיכנס לטירוף, להרים את היציעים וגם לרקוד כמו משוגע אחרי כל ניצחון ענק. “הפועל תל אביב זה מועדון שברגע שאתה משחק עם הלב ונותן את הנשמה הם אוהבים אותך, והבן אדם הזה כולו לב כשהוא על המגרש אז זה שילוב מצוין, מקווה שימשיך להצליח”, אומר פורת על החיבור המדהים בין אדם לקהל האדום.

Raz Adam – Photo Credit: Basket.co.il


בתחילת העונה הנוכחית, מאמנו של אדם בהפועל ת”א היה יאניס קאסטריטיס, שהביא אותו לקבוצה במהלך העונה שעברה. אלא שבמהלך העונה הנוכחית קאסטריטיס פוטר בעקבות התוצאות הרעות, ודני פרנקו שעם הזמן מביא תוצאות מעניק לאדם יותר ויותר דקות. בכלל, החל מאותו משחק מול באר שבע שסיים רצף של שבעה הפסדים הפועל ת”א עומדת על מאזן חיובי של 3:6, כשכעת בטבלה הכללית היא בדרך להישאר בליגה עם מאזן שלילי של 16:9 במקום העשירי.

Raz Adam – Photo Credit: Dov Halickman


מי שאימן את אדם בנבחרת הנוער וגם שימש כעוזר מאמן בשנתיים שהשחקן היה בנבחרת העתודה הוא מאמן אליצור קריית אתא, שרון אברהמי, שניסה לנתח את ההתקדמות של השחקן. “קודם כל, הוא לא קיבל הרבה הזדמנויות בהתחלה אצל המאמן היווני. הוא היה סבלני, האמין בעצמו, הוא מגיע אחרי שנתיים בנתניה. בגדול הוא שחקן מיוחד, גם בנבחרות הוא לא נראה הכי נוצץ או שיש לו משהו אחד טוב אבל הוא חיית משחק, מאוד-מאוד ערמומי ומבין את הדברים הקטנים של המשחק כמו איפה להיות, מתי לסחוט עבירת תוקף, פרובוקטור בקטע הטוב של המילה על המגרש, חכם”, מנתח המאמן, “יש לו המון-המון דברים טובים שזה קליעה, חדירה, מגרש פתוח, הוא שומר מאוד טוב כמה עמדות, אני חושב שהוא מאוד מתאים לדי אן איי של הפועל תל אביב, רואים שהקהל מת עליו, אוהבים שחקנים שנלחמים, תמיד אול אאוט, נותן הכל על המגרש. אני חושב שההתאמה שלו מצוינת והוא יהיה שחקן ליגת על מצוין”, מוסיף אברהמי, שמכיר את הפועל ת”א היטב מקרוב אחרי שעבד כמאמן הראשי של הקבוצה בעבר.

Raz Adam – Photo Credit: Basket.co.il


הערב (20:00), במשחק חוץ מול מכבי חיפה, אדם ירצה להראות את כישורי הריקוד שלו גם בהיכל רוממה. לשם כך, הוא יהיה חייב לעזור להפועל ת”א לשבור מחסום שהיא לא עברה העונה: הגעה לשלושה ניצחונות רצופים. תהיו בטוחים שברגע שפרנקו יקרא לו לעלות מהספסל (לא פתח בחמישייה באף משחק העונה), אדם כבר יהיה בתוך הטירוף שלו. אם הפועל ת”א תנצח שוב, אדם בהחלט יהיה אחד הגיבורים הראשיים לכך שהקבוצה תישאר בליגת העל. מישהו מוכן להמר שהסמל החדש שמתפתח כאן לא יישאר עד סוף הקריירה בהפועל ת”א?

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!