תומר גינת הכוכב של פריז

אוק 20, 2020 | כדורסל

על ידי Joshua Halickman

מאת מנחם הבר

ערב חגיגי של פתיחת ליגת האלופות בכדורגל , הוא בדיוק הזמן שלנו חובבי הכדורסל לשבת ולצפות בכדורסל, מחזור רביעי ביורוקאפ יצא הערב לדרך עם ארבע משחקים כאשר הנציג הישראלי שלנו ,תומר גינת וקבוצתו לבלואה מטרופליטנס מפריז ,אירחה את מורנר kk המונטנגרית , המונטנגרים הם הקבוצה שהחליפה את מכבי ראשון לציון ,שהחליטה שבוע לפני פתיחת המפעל האירופי לפרוש ממנו עקב חוסר ודאות כלכלית כתוצאה ממגיפת הקורונה.

קצת רקע למי שלא בקיא כל כך בכדורסל הצרפתי, קבוצתו החדשה של תומר גינת הוקמה בשנת 2007 ואוחדה עם קבוצת רסינג פריז, הקבוצה מייצגת את איזור הפרברים של פריז, ומקיימת את משחקיה באולם ביתי מאד, המכיל 4000 מקומות ישיבה. בשלב זה איגוד הכדורסל בצרפת מאשר לצופים להיכנס לאולמות עם הגבלות מסוימות. תומר גינת פתח את העונה עם ממוצעים מפתיעים ומשתלב מהר מאד ומפלס את דרכו כבורג מרכזי מאד בקבוצה הצרפתית, נגיף הקורונה לא פסח גם על לבלואה והערב הקבוצה הופיע ללא מאמנה הראשי שנדבק בנגיף.

גינת עלה בחמישייה הפותחת, הצרפתים התחילו בבליץ כאשר גינת תורם 4 נקודות מהירות. המונטנגרים התעוררו לקראת סיום הרבע הראשון, שנגמר בתוצאה 10-15 לצרפתים, לכל אורך המשחק המונטנגרים ניסו לרדוף אחרי הצרפתים אך ללא הועיל, ולמחצית ירדו הקבוצות בתוצאה 33-39 ללבלואה ,כשגינת קולע סל אחרון יפה ב1 על 1.

את המחצית השניה פתחו הצרפתים עם שחקנים מחליפים שהמשיכו לשמור על היתרון, ערב קטסטרופלי מחוץ לקשת ה3 לצרפתים ,שנשארו על 17 אחוז בלבד מעבר לקשת, כשגינת גם תורם את חלקו עם איירבול ישר ליציעים, במחצית השניה גינת נתן דקות יפות עם 2 לייאפים יפים כדי לחתום את תוצאת הסיום 65-78 לצרפתים, השורה הסטטיסטית הרשמית של המשחק – תומר גינת מסיים עם 10 נקודות 3 ריב’ ו2 אס’ ,ו2 חטיפות. (בצפייה שלי במשחק, ספרתי 12 נקודות) אין ספק לאחר צפייה במשחק שתומר גינת בונה את מעמדו בצרפת, הוא לא מהסס לזרוק, ומקבל הרבה קרדיט מצוות האימון ומחבריו לקבוצה הערב, גינת שיחק הכי הרבה דקות בקבוצה פרט לאנטוני בראון שהיה מצוין, וזה מוכיח שמקומו בקבוצה יציב מאד.

נקודה לשיפור – אנחנו מכירים את יכולת הקליעה של תומר ל3 מתקופתו בהפועל תל אביב, הערב הוא סיים עם 0 מ4 נסיונות מחוץ לקשת בזריקות יחסית נוחות,אני מאמין שהאחוזים עוד ישתפרו בהמשך העונה. במשחק הבא בליגה הצרפתית מחכה לו יריבה עם עבר מפואר בכדורסל האירופי- לימוז’. בינתיים ועד למשחק הבא Bonne nuit לתומר בפריז הרחוקה.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!