תואר ראשון העונה לחולון ולמצטיין מיילס: ״הקבוצה שלנו מיוחדת״

אפר 29, 2021 | אירופה, כדורסל

על ידי Moshe Halickman

”הנה, זה מגיע, תנו לפניני להניף את הגביע”, היה הלהיט המפורסם שכבש את היכל טוטו בחולון בסיומו של ערב חגיגי. זה אמנם הלך קשה להפועל חולון, אבל בשורה התחתונה הקבוצה זכתה בתואר ראשון העונה עם ניצחון 75:91 בגמר הליגה הבלקנית על אקדמיק פלובדיב הבולגרית, כשהקפטן פניני הוסיף עוד גביע לארון. גם פיגור דו ספרתי (51:61) במהלך הרבע השלישי לא הכניע את חולון, ששוב מצאה דרך לנצח עם דקות גדולות ברבע הרביעי שבו היא ניצחה 9:27.

טיירוס מגי הוביל את חולון עם 20 נקודות (4 מ-6 לשלוש, 6 מ-6 מקו העונשין), אייזיה מיילס צלף 18 נקודות (8 ריבאונדים), גיא פניני (8 מ-8 מהקו, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים) ונייט ססטינה קלעו 14 נקודות כל אחד, כשמקסים דה זאו הוסיף 13 נקודות. יש לציין שסי ג’יי האריס לא שותף בעקבות מתיחה במפשעה.

המאמן המנצח סטפאנוס דדאס סיכם את הזכייה בליגה הבלקנית: ”אתחיל עם התמונה הכללית של הטורניר הזה. אנחנו גאים להוסיף עוד תואר למועדון הזה, זה מפעל מאוד קשה, אני חייב להגיד שאולי ליורופקאפ יש שם גדול יותר מהליגה הבלקנית אבל 12 קבוצות ישראליות השתתפו בליגה הבלקנית חוץ ממכבי תל אביב, הדחנו בין השאר את הפועל אילת והפועל גלבוע/גליל. לגבי המשחק, לא זלזלנו בהם, ערכנו וידאו ועבדנו הרבה. יש לי קצת לחץ עם פציעות קטנות של חלק מהשחקנים. לקחנו את היתרון עם שלושה גבוהים ובסוף עשינו ריצה של 14:40 בשלב מסוים. אנחנו נותנים להם קרדיט, הם לא ברמה שלנו אבל זאת קבוצה טובה. ניצחנו וזה חשוב עבור המועדון שלנו”.

Tyrus McGee – Photo Credit: Basket.co.il


ההבדל בין הגמר לבין המשחקים האחרים מול פלובדיב: ”השתמשנו בצעירים בפעם שעברה, הם משחקים כדורסל ויש להם זרים מצוינים, קארסון יכול לשחק בישראל. כשאתה לא משחק טוב המשחק נהיה יותר ויותר קשה, כפי שאמרתי כשהתייצבנו הגנתית ביצענו ריצה מדהימה במשחק מהסוג הזה. ניצחנו את המשחק בזכות המאמץ ההגנתי שלנו ב-15 הדקות האחרונות”.

הגורמים לקאמבק ולניצחון: ”אני בטוח שהאוהדים עזרו, האישיות של גיא דוחפת את שאר השחקנים והוא שחקן מנוסה, גיא נתן את האקסטרה דחיפה”.

Nate Sestina – Credit: Basket.co.il


על פרדריק בורדיון שקלע 3 נקודות וסיפק הגנה מצוינת עם 5 חטיפות: ”’בטעות’ פתחתי איתו בחמישייה כי אני מכיר את הבעיות, הוא בחור נהדר מהספסל. אני צריך למצוא לו את זמן המשחק המושלם והוא נותן הכל, אני מכיר אותו ממש טוב. כשהוא השחקן השישי ומספק הגנה כדי לעצור את קארסון זה המפתח. אתה צריך לתת לו והוא יחזיר לך”.

האם חולון תזכה בעוד תארים העונה, בטח כשהפיינל 8 בליגת האלופות מתקרב: ”עכשיו שהליגה הבלקנית נגמרה אני לא יכול להתבדח על זה יותר, יש לנו הזדמנות גדולה בליגת האלופות, אם ננצח את בורגוס הכל יהיה בסדר ויהיו לנו עוד שני משחקים, בפלייאוף של ליגת העל נצטרך לעבור את הלחץ של רבע הגמר ואם נעשה את זה אז אנחנו לא נפחד מאף אחד. המשחקים מהסוג הזה נותנים לנו הרבה ניסיון איך לנהל את משחקי הלחץ”.

Isaiah Miles – Photo Credit: Basket.co.il


אייזיה מיילס, שקטף את תואר השחקן המצטיין של פיינל פור הליגה הבלקנית, סיכם את הזכייה הקבוצתית: ”זה היה עצום, זה התואר הראשון שהרבה מאיתנו זכו בו כולל אני, זה נותן הרבה ביטחון לקראת ליגת האלופות, יש לנו עוד משחק חשוב בשבת (מול הפועל תל אביב)”.

הסיבות לקאמבק בגמר: ”גיא הוא הקפטן שלנו, הוא דיבר איתנו בחדר ההלבשה ודחף אותנו, האוהדים הביאו אנרגיות והחזירו אותנו למשחק. אנחנו פשוט עובדים קשה, החברים שלי לקבוצה מצאו אותי. הם נלחמו ואני מכבד אותם, לא ציפינו למשחק כזה”.

Guy Pnini – Photo Credit: Basket.co.il


מה כל כך מיוחד העונה בחולון, שתמיד מוצאת דרכים לנצח: ”אני חושב שהקבוצה שלנו מיוחדת, כל אחד יודע מה התפקיד שלו, יש לנו את את אותה משימה שהיא לנצח, כולנו נלחמים, מעולם לא שיחקתי מול קהל כזה במכללות בפרט ובקריירה בכלל”.

לסיום, מיילס דיבר על עתידו והאפשרות שיישאר בחולון: ”אני חושב שכרגע זה מוקדם מדי להגיד, אני מתרכז בלנצח ולקחת את הקבוצה הזאת הכי רחוק שאפשר, נשב על זה בקיץ ואני פשוט רוצה להביא תארים עבור חולון”.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!