מי צריך להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל?

דצמ 1, 2022 | כדורסל, נבחרת

על ידי Eitam Abramovich

מי צריך להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל?

נבחרת הכדורסל שלנו כשלה בשתי משימות מאוד חשובות שהיו לנגד עיניה – תחילה בקיץ האחרון ביורובאסקט ושנית במוקדמות המונדובאסקט. נראה כי הלכנו מספר צעדים אחורנית ובמקום להמשיך להתקדם, להפך – הלכנו אחורנית. כעת, כשגיא גודס לא ימשיך על הקווים, צריך לחשוב על מחליפו, ובכתבה הבאה אציג לכם מספר מועמדים לתפקיד, על חלקם פורסם שמועמדים וחלקם לא. יוצאים לדרך –

הירשמו לפודקאסט “התשיעית באירופה” ב-iTunes, Spotify או Google Podcasts.

ספורטס רבי – גם באפליקציה! כל העדכונים והתוכן האיכותי ביותר על הכדורסל הישראלי היישר לידיים שלכם!

לחצו כאן להורדת אפליקציית ספורטס רבי באייפון

לחצו כאן להורדת אפליקציית ספורטס רבי באנדרואיד

אריאל בית הלחמי

קבוצות בולטות בקריירה – הפועל גלבוע/גליל, הפועל תל אביב וכעת בהפועל אילת. אימן את נבחרת העתודה של ישראל.

תארים – אליפות הליגה הלאומית, שתי אליפות אירופה ברציפות עם נבחרת העתודה של ישראל.

למה כן?

בית הלחמי הוא אחד שעבד עם שחקנים רבים מהדור הצעיר שלנו, הדור שצריך להוביל את הנבחרות בשנים הבאות – דני אבדיה, יובל זוסמן, ים מדר ועוד. לכן, ייתכן והוא האיש הנכון בעבור הדור הזה לשנים הבאות. מכיוון שיש היכרות וגם הישגים משותפים בין בית הלחמי לשחקנים, החיבור הזה עשוי להיות מתכון מנצח עבור הנבחרת, בטח אם אורן אהרוני יצטרף אליו כעוזר מאמן (אור שקדי פרסם על האפשרות).

למה לא?

אריאל בית הלחמי הוא מאמן נהדר, אבל לא בטוח שהוא מספיק מנוסה ומתאים לתפקיד מאמן הנבחרת הבוגרת. לאחרונה גם בהפועל אילת וגם בהפועל תל אביב התוצאות של קבוצותיו לא מספיק טובות, וייתכן שעדיף ללכת על מאמן במומנטום טוב יותר ועם יותר ניסיון.

Ariel Beit-Halahmy – Photo Credit: Yehuda Halickman

דן שמיר

קבוצות בולטות בקריירה – הפועל ירושלים, הפועל חולון, הפועל אילת, ניו זילנד ברייקרס כמאמן. מכבי תל אביב, צסק”א מוסקבה ומילאנו (כרגע) כעוזר.

תארים – שלושה גביעי מדינה ומאמן העונה כמאמן. אליפות אירופה, אליפות המדינה, שלושה גביעי מדינה, אליפות רוסיה, גביע ואליפות ה-VTB כעוזר.

למה כן?

רק מלהעיף מבט על רשימת הקבוצות בהן אימן ובהן היה עוזר מאמן (גם בקבוצה שהוא נמצא בה כעת כעוזר) וגם רשימת התארים – זה מספיק בכדי להבין מדוע דן שמיר מלא הניסיון והתארים ראוי בכדי לאמן את נבחרת ישראל. הטיעון שהוא נמצא כבר תקופה מחוץ לכדורסל הישראלי מוצדק, אבל כאן מדובר בתפקיד שכן ראייה חיצונית, ולאו דווקא כמאמן בליגה הישראלית, יכולה להיות נקודה טובה, ולכן שמיר הוא מועמד ראוי, רלוונטי וכזה שלגמרי צריך להיבחן, וגם, דווקא העובדה ששמיר צבר ניסיון מחוץ לכדורסל הישראלי ולבטח הסיק מסקנות לגבי הכדורסל שלנו יכולה להוות יתרון אדיר עבורו אם ייכנס לתפקיד.

למה לא?

נחזור שוב לאותו טיעון שדן שמיר נמצא כבר תקופה מחוץ לכדורסל הישראלי, וזה טיעון כאמור מוצדק. בנוסף, גם העובדה שכרגע שמיר עוזר מאמן ולא מאמן ראשי מציבה אותו בעיניי בנחיתות מול מאמנים ראשיים כרגע.

Dan Shamir – Photo Credit: BCL

ננו גינזבורג

קבוצות בולטות בקריירה – בני הרצליה, נימברוק וכרגע בנבחרת צ’כיה ופרומיטיי

תארים – 5 אליפויות צ’כיה, 4 גביעי מדינה בצ’כיה.

למה כן?

במקרה הזה – הסיבות ברורות. ניסיון, תוצאות, ניהול סגלים ברמה גבוהה והצליח להוציא המון מחומר שחקנים לא ברמות הגבוהות באירופה, ולשים אותו בשורה אחת עם הנבחרות הגדולות באירופה, כמובן שמדובר בנבחרת צ’כיה. ולכן, לאור ההצלחה הכבירה עם הצ’כים, ייתכן שזה הזמן של נבחרת ישראל למנות את ננו גינזבורג לתפקיד המאמן. וכמו שהזכרתי אצל שמיר – דווקא מאמן שנמצא מחוץ לכדורסל הישראלי כבר תקופה יכול להצליח יותר כשהוא מגיע עם ראייה אחרת וניסיון אחר ממאמנים שנמצאים קרובים לכדורסל הישראלי ומאמנים כאן בליגה שלנו.

למה לא?

בדומה לשמיר, גם גינזבורג רחוק מהכדורסל הישראלי כבר תקופה, בנוסף – אין לדעת האם בנבחרת ישראל הוא יצליח לשחזר את מה שעשה עם נבחרת צ’כיה, והאם גם עם חומר השחקנים של נבחרת ישראל זה יצליח לעבוד, אולי אם יחזור לאמן בישראל המהלך למנות אותו למאמן נבחרת ישראל יהיה טוב יותר.

Nemo Ginzburg – Photo Credit: FIBA

מאמן זר 

למה כן?

דווקא איש מקצוע שמגיע מחוץ לכדורסל הישראלי, או כזה שאימן בכדורסל הישראלי (לדוגמה – ספרופולוס), יכול לעשות עבודה טובה יותר ממאמן ישראלי שנמצא בתוך הכדורסל הישראלי, בדומה לטיעונים שהזכרתי לגבי שמיר וגינזבורג, אך בשונה מהם – דווקא מאמן שבאמת מגיע מבחוץ, עם ראייה אחרת מאנשי המקצוע שנמצאים בתוך הכדורסל הישראלי – יכול להצליח יותר. אגב, אם אני צריך לבחור – אני הולך על מינוי כזה של מאמן זר.

למה לא?

מינוי של מאמן זר הוא מהלך יקר, וגם אם הולכים על מינוי שכזה צריך לפגוע במדויק באיש המקצוע המתאים לתפקיד, כי לא כל מאמן מצליח ומנוסה ככל שיהיה באירופה מסוגל יהיה להצליח בנבחרת של מדינה אחרת. לא בטוח שאחד שנמצא רחוק מאוד מהכדורסל הישראלי מסוגל לעשות עבודה טובה בתפקיד וזו נקודה משמעותית למחשבה כשנוטים לחשוב על מינוי אפשרי של מאמן זר.

לסיכום – אני צריך לציין כי כל אחד מהמועמדים שהוזכרו כאן בכתבה ראויים מאוד לתפקיד מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. אריאל בית הלחמי, דן שמיר וננו גינזבורג אלו הם אנשי מקצוע נפלאים שאם כל אחד מהם ימונה למאמן הנבחרת שלנו זה יהיה מהלך נפלא, לפחות לדעתי.

SuperSurvey

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!