מייקר: “היה כיף”. אדאמס: “מקבלים אותי בברכה”. סיכום הניצחון של י-ם

ספט 14, 2021 | גביע, כדורסל

על ידי Moshe Halickman

הפועל ירושלים עברה בהצלחה את המשחק הרשמי הראשון שלה בעונת 2021/22, כשהיא הביסה את בני הרצליה של המאמן אורן אהרוני בהיכל פיס ארנה 75:98 במסגרת שמינית גמר גביע ווינר ועלתה לשלב רבע הגמר במפעל כאשר היא תפגוש את הפועל גלבוע/גליל. אחרי רבע ראשון צמוד במיוחד (28:28) ירושלים הצליחה לברוח עם רבע שני של 12:27 ועד הסיום הרצליה לא הצליחה לחזור.

ירושלים בלטה בקטגוריות סטטיסטיות חשובות כמו שלשות (15 מ-37, 41%), ריבאונדים (34:47 לטובתה, 8:17 בהתקפה) ואסיסטים (24 לעומת 8).

“באמת שזו התחלה, זאת הפעם הראשונה שמרגישים טיפה את הקבוצה, לא הספקנו באמת להתאמן כמו שצריך אבל יש דברים טובים במיוחד בחלקים ששיחקנו בקצב שאנחנו רוצים, נצטרך לשפר את העקביות בעניין הזה”, שמח בסיום מאמן ירושלים, אורן עמיאל. “אני שופט את מה שאנחנו עושים באימונים והרבה דברים לא באו לידי ביטוי בעיקר הגנתית בחצי הראשון, אבל אני חושב שבסוף כשאנחנו משחקים בסגל רחב שזה דבר שאני מאמין בו זה יאפשר לנו בעתיד לשחק בקצב גבוה בחלקים יותר גדולים של המשחק וכולם יצטרכו לתת כתף בעניין הזה”.

מי שעוד לא שיחק במדי ירושלים הוא השחקן החדש, קייזר גייטס, שלפי עמיאל הוא לא יוכל להשתתף גם במשחק הבא. “אני מבין שהוא צריך לעבור עוד כמה עניינים ברמה הטכנית, זה לא יקרה”, סיפר עמיאל לגבי האפשרות שגייטס ישותף.

עמיאל התייחס בקצרה למנכ”ל ירושלים, גיא הראל, בעקבות פרסום שנגע לשניים לאחרונה. “יחסים מצוינים, האהבה תמיד תנצח בסוף”.

Oren Amiel – Photo Credit: Dov Halickman

מי שהרשים היה ת’ון מייקר המסקרן, שסיפק 5 נקודות, 9 ריבאונדים ובעיקר 5 אסיסטים ממרום גובהו ב-18 דקות. “אני חושב שהוא מוסר טוב ואנחנו נצטרך להשתמש בו בעניין הזה”, הגיב עמיאל.

מייקר עצמו סיפר על המפתח לניצחון. “פשוט להוציא לפועל בשני צידי הפרקט, יש לנו הרבה בחורים שמוכנים לשחק, אנחנו משחקים בקצב מהיר, כשיוצאים הבחור הבא נכנס וממשיכים לעשות את אותו דבר”.

מייקר נהנה מאוד לשחק עבור הקהל הירושלמי: “זה היה כיף. בסיום זה היה מאוד מרגש כשעשינו את העידוד הקולני, זה היה מגניב”.

מייקר הסתגל לירושלים במהירות יחסית. “זה יפהפה, האנשים היו מאוד ידידותיים ואני אוהב את זה, יש הרבה מקומות טובים שבהם אפשר לאכול”.

מייקר גם מאוד נהנה לעבוד תחת עמיאל. “לשחק עבור המאמן אורן זה קל כי ההתקפה שלו היא פשוטה, משחקים מהר, חולקים את הכדור, מנסים לנצל מתפרצות במהירות אם אין אופציות, אתה לא צריך לעשות מהלך שלם ולהאט. זה טוב”.

Thon Maker – Photo Credit: Dov Halickman

נחזור לעמיאל שבאופן אישי אימן סוף-סוף אימן קבוצה ישראלית אחרי המון זמן. מתי הייתה הפעם האחרונה? “כשהחלפתי את בראד (גרינברג) כשהוא הורחק, זה היה ב-2013 או ב-2014”.

עמיאל, שהגיע לירושלים אחרי שנים יפות בצ’כיה עם נימבורק, חווה אווירה שונה בישראל. לדבריו, זה “אחרת, שונה, פתאום אני לא יכול לקלל, כולם מבינים (צוחק). אתה מבין את הכל, את המנטאליות ואת האנשים בצורה שונה לשני הצדדים, זאת אומרת שזה גם מאוד כיף וזה גם פוגש אותך במקומות פחות נעימים לפעמים, כרגע אני באמת משתדל לא להתעסק בזה ומרגיש צורך להתנתק כמה שאני יכול מהמסביב”.

גם ג’יילן אדאמס, שקלע 8 נקודות, סיפר על המפתח לניצחון. “אני חושב שפשוט ליישם את הזהות שלנו שהיא קצב מהיר, לשחק ביחד ולהיות עם אנרגיה”.

אדאמס נהנה מקבלת הפנים שלו בירושלים עד כה. “זה נהדר, האמת היא שזה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי, לא ידעתי הרבה על ירושלים אבל מאז שהגעתי לכאן כולם מקבלים אותי בברכה ומראים לי את הסביבה, זה הרבה יותר יפה מאשר מה שציפיתי”.

Jalen Adams – Photo Credit: Dov Halickman

הוסיפו לירושלים: רטין אובאסוהן 17 נקודות, אנתוני בנט (עליו הרחבנו כאן) 16, ווילי וורקמן ואיתי שגב 11 כל אחד, יובל שניידרמן 8, שגיב דוד 5, עמית גרשון 3.

קלעו להרצליה: צ’ינאנו אונואקו 18 (12 ריבאונדים), קווינטון הוקר 17, אנדי ואן וליט 12, שון דאוסון 11, סנדי כהן 6, ג’ייביון המלט ויאיר קרביץ 4 כל אחד, דורי סהר 3. כן שותף: נועם וינברג.

Oren Aharoni – Photo Credit: Dov Halickman

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!