חמישיית הסיפורים הגדולים במשחקי הימים האחרונים בליגת העל: זיס מככב ומדבר, טימור לוהט, אוואנס מצטיין, פלויד מפרק ושולדבראנד ממשיך ללעוג לגיל

נוב 12, 2020 | כדורסל

על ידי Joshua Halickman

1. הפועל באר שבע מדהימה את ליגת העל כשהיא אוחזת במאזן מושלם. רבים סימנו את הקבוצה של המאמן רמי הדר כמועמדת בולטת לרדת ליגה כולל כותב שורות אלו, אך עד עכשיו היא נראית כמו ההפך הגמור מכך ומציגה יכולת של קבוצת צמרת לכל דבר ועניין עם מאזן מושלם של שני ניצחונות בשני משחקים. הכוכב קיילב אגאדה פתח את העונה בצורה מדהימה עם מספרים מפלצתיים, טראוויס ווריק נראה נפלא בקדנציה השנייה שלו במועדון, אבל הסיפור הגדול מגיע מכיוונו של עמית זיס. השחקן בן ה-21, שזכה עם נבחרת העתודה של ישראל (עד גיל 20) באליפות אירופה ב-2019, תמיד היה נחשב לשחקן הגנה טוב בבוגרים, אך בפתיחת העונה הזאת הוא מוסיף מימד נוסף: יכולת התקפית מצוינת.

Dov Halickman Photography

בניצחון הביתי המפתיע של באר שבע 84:98 על מכבי ראשון לציון החזקה, זיס קבע שיאי קריירה של 14 נקודות, 2 חטיפות ומדד 17. באר שבע וזיס ממשיכים במומנטום החיובי, שהחל עם ניצחונות בגביע המדינה על עירוני קריית אתא ובליגה על מכבי חיפה בלא פחות מ-41 הפרש בחוץ. אגב, אם לוקחים את כל 3 המשחקים האחרונים של זיס בליגה (כולל סיום העונה שעברה), אנחנו מקבלים מספר מרשים של 11 נקודות בממוצע למשחק.

“אני חושב שהיה לנו אחלה של משחק, קבוצתי, בעיקר מהגביע אנחנו משחקים באינטנסיביות אחרת ומבחינה אישית אני מרגיש טוב”, סיפר זיס בשיחה איתנו על הניצחון הגדול מול ראשל”צ והתחושות שלו עד כה.

השחקן המוכשר סיפר על פתיחת העונה המוצלחת של קבוצתו, שהגיעה דווקא אחרי הכנה פחות טובה מבחינת התוצאות: “אני חושב שאנחנו התחברנו במשחקים האחרונים ומתחילים להיראות טוב”.

ואיך אפשר בלי דני אבדיה, שייבחר בעוד פחות משבוע בלוטרי של דראפט ה-אן.בי.איי. זיס שלח איחולים לחברו מהזכייה באליפות אירופה: “אוהב אותו מאוד ומקווה שיצליח”.

Dov Halickman Photography

2. בר טימור מרגיש בנוח. הגארד בן ה-28 חזר להפועל תל אביב אחרי לא מעט שנים בהפועל ירושלים ואלבה ברלין, וכבר עכשיו הוא מסתמן כמנהיג של הקבוצה. אחרי תבוסה מאכזבת להפועל גלבוע/גליל במחזור הראשון, השחקן המנוסה דאג להרגיע את העניינים בקרב צמוד שנגמר בניצחון 80:82 על עירוני נס ציונה באולם הדרייב אין, במשחק שהוכרע הרבה בזכות שלשה גדולה שלו בדקה האחרונה. טימור סיים את המשחק עם 20 נקודות שכללו 100% מחוץ לקשת עם 4 מ-4 מהטווח. לפחות בכל הנוגע לטימור, הקבוצה של המאמן יאניס קאסטריטיס יכולה להיות רגועה.

Basket.co.il

3. הפועל חיפה וקינן אוואנס פתחו את העונה בסערה. הרבה סימני שאלה היו סביב הקבוצה האדומה של חיפה שחזרה לליגה של הגדולות אחרי שנים רבות, אך עד עכשיו המאמן אלעד חסין מנהל את ההצגה בצורה מושלמת, עם שני ניצחונות בשני משחקים. הכוכב של ההצגה הוא הרכז אוואנס, שמציג רבגוניות מרשימה מאוד במשחקים הראשונים. בניצחון החוץ 84:92 על עירוני נהריה, אוואנס סיפק דאבל-דאבל גדול של 20 נקודות ו-11 אסיסטים בדרך למדד 37.

“המפתחות לניצחון היו פשוט להגיע למשחק ולשחק בצורה אגרסיבית ומהירה שזה הסגנון שלנו. אנחנו רוצים לגרום להם לשחק את המשחק שלנו ולא את המשחק שלהם”, סיפר השחקן על הניצחון, שהושג הרבה בזכות רבע שלישי מדהים שהסתיים ביתרון של 9:29 לקבוצתו.

הרכז בן ה-24 הוסיף על פתיחת העונה החזקה: “הקבוצה מרגישה טוב אבל אנחנו יודעים שיש לנו הרבה דברים שצריך לשפר ושאנחנו צריכים להישאר צנועים בגלל שיש לנו עוד משחק ביום שני (נגד עירוני נס ציונה).

Basket.co.il

4. ג’הייבה פלויד והפועל גלבוע/גליל ניצבים בראש הטבלה עם מאזן מושלם של 3 ניצחונות ב-3 משחקים. הסנטר החדש של הקבוצה נראה מצוין עד כה, ובניצחון החוץ 77:82 על מכבי חיפה הוא קלע 15 נקודות ולקח 9 ריבאונדים בדרך למדד 31. “היינו צריכים משחק כמו זה כדי לסחוט את המיץ ולהראות הבגרות שלנו כקבוצה. היו עליות ומורדות אבל היינו גדולים עם כמה מהלכים אדירים ברגעים החשובים”, סיפר פלויד על הניצחון. הסנטר בן ה-23 דיבר על ההסתגלות שלו בישראל: “ההתאקלמות בישראל הייתה טובה. הכדורסל כאן מתאים לסגנון שלי ואני מסוגל להראות את האתלטיות שלי. רק התחלתי”.

Dov Halickman Photography

5. הגידו כן לזקן. יהונתן שולדבראנד הוא השחקן המבוגר ביותר בליגה, כאשר הוא כבר בן 37. הפועל אילת פתחה את עונת 2020/21 בצורה לא רעה בלעדיו, אך כעת הוא ערך את הופעת הבכורה שלו העונה בניצחון החוץ 78:103 על בני הרצליה, ותרם לקבוצתו דברים שרק יכולים להועיל. עם 10 נקודות ושתי שלשות ב-50% אופייניים, שולדבראנד הוכיח שהוא מתכוון לתת עונה גדולה נוספת, כשאילת מחזיקה במאזן חיובי של 1:2. מנגד, הרצליה נמצאת בצרות צרורות בתחתית עם 3 הפסדים ב-3 המשחקים הראשונים.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!