“זוס יכול לצלוף ותמיר מוסר הכי טוב”: ראיון מיוחד עם כוכב אלבה ברלין ג’אלין סמית’ לקראת מכבי ת”א

נוב 25, 2021 | אירופה, כדורסל

על ידי Joshua Halickman

מכבי תל אביב תתארח אצל אלבה ברלין הערב במסגרת המחזור ה-12 ביורוליג. הצהובים ירצו להתאושש מההפסד נגד אולימפיאקוס ולחזור למסלול הניצחונות. שניים משחקני אלבה ברלין הם ישראלים – יובל זוסמן ותמיר בלאט, דבר שיהווה עניין עבור אוהדי כדורסל בישראל. שחקן נוסף ששווה לשים עליו עין הוא ג’אלין סמית’. סמית’ משחק כעת את עונתו הראשונה ביורוליג לאחר שהוא החל את הקריירה המקצוענית שלו בשנת 2017 כשהוא חתם בהיידלברג בליגה הגרמנית השנייה. סמית’ שיחק שתי עונות בהיידלברג ולאחר מכן הוא עבר לשחק במדי לודוויגסבורג במשך שנתיים, כאשר הוא בין השאר הוכרז כ-MVP של ה-BBL לעונת 2020-21.

על אף השמועות על מעבר אפשרי שלו להפועל ירושלים בעונה שעברה, סמית’ חתם עם אלבה במהלך הפגרה וכעת מתחיל לטעום את רמת הכדורסל הגבוהה ביבשת.

אתר ספורטס רבי שוחח עם סמית’ על הקריירה שלו עד כה, חלק מהאתגרים איתן הוא התמודד, המטרות שלו לעתיד, חבריו הישראלים לקבוצה ואיך דברים הולכים מבחינתו העונה.

איך זה לשחק עבור אלבה עד עכשיו?

“אני עדיין לומד וזה שונה מבחינת סגנון משחק בהשוואה לקבוצתי הקודמת. אני אוהב להיות כאן, השחקנים, צוות האימון, ההנהלה והעיר. הכל עד עכשיו הולך מעולה.”

Jaleen Smith – Photo Credit: Euroleague.net

מה אתה יכול לומר על המאמן שלך ישראל גונסאלס?

“הוא מאוד נינוח וחושב על הגנה, הוא מתמקד בהגנה שלנו ובפרטים ההגנתיים הרבה מאוד.”

איך הייתה עד עכשיו ההתאמה שלך לכך שאתה משחק עכשיו ביורוליג?

“זה השחקנים הכי טובים באירופה ואין לך ערב קל. אתה חייב להיות מרוכז על כל פרט. זה שונה מאוד מהליגה המקומית.”

אתה מרגיש שאתה עומד בציפיות שלך מעצמך כרגע?

“זה היה לאט אבל אני תוך כדי תנועה מבין במה אני יכול להשתפר. אני עדיין לומד ומתמודד בכל ערב.”

Jaleen Smith – Photo Credit: Euroleague.net

מה האתגר הכי גדול שהתמודדת איתו ביורוליג עד היום?

“לשחק נגד וסיליה מיצ’יץ’ מאפס. הוא ממש טוב ואני מבין למה הוא היה השחקן המצטיין של היורוליג.”

על מה אתה צריך לעבוד הכי הרבה כדי לעשות את הצעד הבא ביורוליג?

“פשוט להירגע ולקחת את הזמן שלי. כשאני צופה במשחקים שלקחתי בהם חלק, אני רואה שמיהרתי הרבה כשלא באמת הייתי חייב לעשות כך. הגארדים הכי טובים משחקים בקצב שלהם ואני צריך ללמוד את זה בעצמי. משם הכל יבוא כבר.”

Tamir Blatt – Photo Credit: Euroleague.net

איך זה לשחק עם יובל זוסמן ותמיר בלאט?

“זוס יכול לזרוק טוב ממש והוא שם ברמה הזאת עם מרכוס אריקסון. אתה לא יכול להשאיר אותו פנוי והוא יכול לצלוף ממש. הוא חייב לזרוק שלשות אבל לאחרונה הוא לא היה אגרסיבי. הוא יפתור את זה. תמיר הוא המוסר הכי טוב. הוא מקבל את הכדור והחבר’ה לקבוצה חייבים לצפות שהוא ימסור את זה. הוא יראה כשאתה תהיה פתוח והוא צלף גם כן. הוא יכול לזרוק מהמקום וגם לאחר חסימה.”

Yovel Zoosman

איך שחקן הולך מהליגה השנייה בגרמניה על חוזה זמני ומגיע עד למעמד של השחקן המצטיין של הליגה הבכירה?

“אם יש לך את הביטחון העצמי בעצמך וצוות שמאמין בך וביכולות שלך. זה מה שזה היה בלודוויגסבורג, המאמן שלי בקולג’ בניו המפשיר ג’וש קינג היה עוזר בלודוויגסבורג גם כן והייתה לי את האפשרות לחוות צדדים אחרים במשחק שלי שעזרו לי לקחת את ה-MVP.”

איך הייתה ההתאקלמות לסגנון שונה מקבוצתך הקודמת לברלין עכשיו? ספציפית לעובדה שבלודוויגסבורג השתמשתם יותר בחסימות, ומאידך בברלין זה יותר אוף סקרין:

“אני תמיד מדבר עם תמיר על זה כי היינו רגילים להיות דומיננטיים בקשר להחזקה בכדור עם הפיק אנד רול ואז אנחנו רואים מה אנחנו יכולים לעשות. אבל זה שונה כאן ואתה חייב להיות יותר יעיל עם הנגיעות שלך עם לוק סיקמה ומרכוס. אתה חייב לראות אותם גם.”

תמיד עלית ברמת המשחק שלך בקבוצות בהן שיחקת. האם זה יהיה כך גם באלבה ברלין?

“אני מקווה שאוכל לעלות ברמה גם העונה. אבל כשאתה חוזר למקום לעונה שנייה כשאתה מכיר את הנפשות הפועלות זה יותר נוח.”

איך הייתה עונת הרוקי שלך? איפה היו האתגרים הגדולים ביותר מעבר לים? הרגשת שאתה חייב להיות טוב בפלייאוף כדי להישאר עם הקבוצה?

“התחלתי לאט באותה עונה ראשונה. חשבתי שהם יחתכו אותי אבל הם נשארו איתי והצלחתי לפצח את זה באביב כשהתחיל הפלייאוף. אחרי זה הם החזירו אותי לעונה שנייה ומשם המראתי.”

עשית קפיצה גדולה בקבוצתך הקודמת במהלך העונה הסדירה, שבוטלה עקב הקורונה במרץ 2020, ולארח מכן הליגה חזרה ביוני 2020 עם טורניר הגמר. איך זה קרה?

“חבר שלי התחיל קבוצת כושר במהלך הקורונה אז התאמנתי איתו. היינו באולם 3-4 ימים בשבוע אז כשהם החזירו את הליגה שוב כבר התכוננתי לעונה הבאה אז הייתי מוכן.”

מה אתה יכול לקחת מהמאמן ג’ון פטריק?

“הוא תחרותי. אם אתה שורד אותו אתה יכול לשרוד את כולם. זה מה שנאמר לי לפני כן גם כן. כל קבוצה תהיה קלה לעומת זה וזה נכון עד היום. היו לו דרישות הגנתיות אבל אתה מבין למה כי הוא סופר תחרותי ואם אתה לא תחרותי אבל תיחתך.”

איך זה לשחק שוב עם אוסקר דה סילבה?

“מה שהוא עושה עכשיו מעולם לא ראיתי אותו עושה. פשוט נוח לו פה. אנחנו מריצים פיק אנד רולים, הוא תופס מסירות, עושה חדירה קטנה ומטביע. הוא מתקדם. כיף לראות את זה והוא חולם על ה-NBA.”

Oscar da Silva- Photo Credit: Euroleague.net

אתה מאוד אקטיבי ברשתות החברתיות, איזה ערך אתה רואה בכך?

“זו פשוט פלטפורמה עבורי להעלות הרבה דברים על הבן שלי. אני תמיד צוחק עם אשתי שתמונת הפרופיל צריך להיות הוא בשלב הזה כבר אני בחור חיובי ואני לא רוצה להיות שלילי כלפי אף אחד.”

מה המטרות שלך בקריירה? NBA?

“לנסות להגיע ל-NBA, כן. ניסיתי להגיע ליורוליג ועכשיו אני כאן. הקפיצה הבאה תהיה NBA. אני רוצה לעשות את הקפיצה אבל היורוליג זו לא ליגה רעה לשחק בה, זה בטוח.”

הייתה לך טעימה מה-NBA בליגת הקיץ עם הסאנס:

“זה היה נהדר. התאמנו במתחם של הקבוצה והשחקנים הכי בכירים היו שם בסביבה וגם כן בווגאס שחקים הגיעו. זה היה מגניב לראות את כריס פול, קרל אנתוני טאונס, ראסל ווסטברוק ודווין בוקר ממש צופים בנו משחקים.”

מה המפתחות נגד מכבי?

“לעצור את סקוטי ווילבקין ולא לתת לו לקלוע 30! הם מאוד מוכשרים ואני יודע שווילבקין יכול לקלוע הרבה. ריינולדס, וויליאמס וגם נאנלי הוא צלף וזה יהיה המפתח עבורנו – לגרום להם להיות איטיים יותר.”

Scottie Wilbekin: Photo Credit- Dov Halickman

 

 

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!