הריקוד האחרון: טור דעה על הניצחון של מכבי, והציונים

אפר 6, 2021 | אירופה, כדורסל

על ידי Moshe Halickman

מכבי תל אביב הביסה בקלות את חימקי מוסקבה 62:92 ביד אליהו. הקבוצה של המאמן יאניס ספרופולוס ניצחה במשחק הבית האחרון שלה העונה ביורוליג, מה שסוף-סוף סיפק לאוהדים שלה קצת נחת בהיכל מנורה מבטחים. בזכות הניצחון שהזכיר משחקים רבים של אלופת ישראל בליגת העל, מכבי ניצבת במקום ה-13 ביורוליג עם מאזן 19:14.

ההתחלה דווקא הייתה מעט מדאיגה. המשחק נערך בשעה מוקדמת, ומכבי נראתה כבויה כשחימקי עלתה ליתרון 2:6. ספרופולוס דאג לצעוק ולהעיר את שחקניו, שלא הביטו לאחור בדרך ליתרון 12:22 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני מכבי שלטה ללא עוררין (13:31), כשבסיום המחצית הראשונה היא עמדה על יתרון 25:53. גם בפתיחת המחצית השנייה מכבי עשתה ככל העולה על רוחה, ובעזרת רבע שלישי של 13:20 היא עלתה ליתרון 38:73. הרבע הרביעי היה גארבג’ טיים ארוך, כשחימקי מזערה נזקים עם 19:24 בדרך להפסד אחרי שמכבי הובילה בשיאה ב-41 נקודות הפרש (44:85).

Scottie Wilbekin – Photo Credit: Maccabi Tel Aviv


מכבי רשמה משחק כמעט מושלם, כאשר היא דייקה בצורה נהדרת מכל הטווחים: 55% לשתיים, 39% לשלוש (11 מ-28) ו-100% מקו העונשין (13 מ-13). הבחורים של ספרופולוס סיפקו משחק קבוצתי עם 21 אסיסטים, כאשר 6 שחקנים שונים קלעו בספרות כפולות: סקוטי ווילבקין ואנטה ז’יז’יץ’ (13 נקודות כל אחד), דראגן בנדר (12 נקודות), עוז בלייזר (11 נקודות), הקפטן ג’ון דיברתולומיאו וטיילר דורסי (10 נקודות כל אחד).

מי שבלט מעל כולם במכבי היה הכוכב ווילבקין, שאמנם שיחק מול יריבה חלשה אבל עדיין חזר לעצמו כשכל הנקודות שלו הגיעו ברבע הראשון כדי לסגור את הסיפור בזמן שהוא לא החטיא אף זריקה (2 מ-2 לשתיים ו-3 מ-3 לשלוש). גם בלייזר שרשם מספר שיאי קריירה ביורוליג (בנוסף לשיא האישי בנקודות הוא סיפק גם 3 חטיפות ומדד 18) ראוי למחמאות אחרי שחגג מתחת לסלים, כאשר ז’יז’יץ’ ובנדר (7 ריבאונדים כל אחד) הטביעו לא מעט בעצמם. כריס ג’ונס (8 נקודות ו-5 אסיסטים) סיפק שוב קבלת החלטות טובה וקינח במסירת העין העקומה המפורסת לאלייז’ה בראיינט (9 נקודות).

Dori Sahar – Photo Credit: Basket.co.il


המאמן ספרופולוס בהחלט יכול לקחת קרדיט על הניצחון בהפרש הגבוה ביותר של מכבי העונה ביורוליג (30 הפרש), למרות שהושג מול הקבוצה הגרועה ביותר במפעל (חימקי במקום ה-18 והאחרון בטבלה עם מאזן 29:4) מכבי התאוששה לעיני הקהל הביתי אחרי הפסדים מביכים מול וילרבאן והכוכב האדום בלגרד, וזה חשוב מאוד לקראת החזרה לליגת העל. לאחר שלא ביצע זאת בכמה הזדמנויות, ספרופולוס שיתף הפעם את הצעירים דורי סהר (16 דקות ושיא קריירה של 3 נקודות במפעל) ויונתן אטיאס (4 דקות). מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

Jordan Mickey – Photo Credit: Euroleague.net


ומה עם כמה מילים בנוגע לחימקי? רק ג’ורדן מיקי (21 נקודות), אריק מקולום (17 נקודות) וסרגיי קראסב (11 נקודות) קלעו בספרות כפולות. חימקי קלעה ב-9% בלבד לשלוש (2 מ-22), נתון פשוט מביך לכל הדעות. הקבוצה הרוסית של המאמן אנדריי מאלצב מוכיחה שהיא היוצאת מן הכלל בליגה הטובה באירופה ולא בדיוק מתאימה לרמה במצבה הנוכחי.

Oz Blayzer – Photo Credit: Maccabi Tel Aviv


גיליון הציונים של מכבי במשחק:
סקוטי ווילבקין – 9
עוז בלייזר – 8.5
אנטה ז’יז’יץ’ – 8.5
דראגן בנדר – 8.5
כריס ג’ונס – 7.5
ג’ון דיברתולומיאו – 7.5
טיילר דורסי – 7
אלייז’ה בראיינט – 6.5
דורי סהר – 6
אנג’לו קלויארו – 6
סנדי כהן – 5.5
שיחק מעט מדי ולא יקבל ציון: יונתן אטיאס
מאמן: יאניס ספרופולוס – 9
מסכימים עם הציונים? חוו את דעתכם בתגובות

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!