הפועל חולון נגד גלבוע/גליל: החמישייה המשותפת

יונ 7, 2021 | כדורסל, ליגה

על ידי Moshe Halickman

הפועל חולון תארח את הפועל גלבוע/גליל למשחק מספר 1 בסדרת הטוב משלושה בחצי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל. רגע לפני הג’אמפ בול הראשון בסדרה המרתקת שתחל בהיכל טוטו חולון עם יתרון הביתיות של חניכיו של סטפאנוס דדאס מול אלו של אבישי גורדון, יצרנו את החמישייה המשותפת החזקה ביותר של שתי הקבוצות, לפי עמדות כמובן.

Iftach Ziv – Photo Credit: Dov Halickman


רכז: יפתח זיו (גלבוע/גליל)
החמישייה המשותפת שלנו נהנית מפריביליגיה גדולה בדמותו של יפתח זיו, השחקן הישראלי הטוב ביותר בליגה. לא מזמן זיו גם זכה להכרה הזאת באופן רשמי, ובצדק רב למען האמת. לא רק שזיו הוא רכז נהדר עם יכולת מסירה שממשיכה להשתכלל, אלא שהוא חזק מאוד בפן הפיזי ויודע להתגנב כדי לחטוף כדורים, ולראיה החטיפה המכריעה במשחק השני בסדרת רבע הגמר מול תמיר בלאט והפועל ירושלים. זיו שיפר העונה גם את האחוזים לשלוש, ואין שום ספק שהמקום הזה בחמישייה מגיע לו. הרי זיו נבחר לחמישיית העונה בליגה כולה, אז הוא לא ייבחר לחמישייה המשותפת של חולון וגלבוע?

CJ Harris – Photo Credit: FIBA


קלע: סי ג’יי האריס (חולון)
רק תשאלו את עירוני נס ציונה כמה זה קשה לשחק מול האריס. הגארד הנהדר עשה ככל העולה על רוחו מול הכתומים, שמצאו פיתרונות לחלק גדול משחקני חולון בסדרת רבע הגמר אך עדיין לא הצליחו לעצור אותו. האריס חודר מצוין, מסוגל לסחוט עבירה ולקלוע כמעט בכל רגע, כשהוא למעשה מהווה איום עצום כשהכדור נמצא בידיים שלו. לא מומלץ לנסות להשאיר אותו אפילו פנוי קצת מחוץ לקשת.

Chris Johnson – Photo Credit: Dov Halickman


סמול פורוורד: כריס ג’ונסון (חולון)
כריס ג’ונסון הוא ה”דבק” של החמישייה המשותפת, ואם נאמר את האמת אז הוא גם משמש בתפקיד הזה בקבוצתו הנוכחית. אין דבר כזה שג’ונסון לא ייתן את ה-100% שלו בכל רגע נתון, וצריך שחקנים כאלה בכל קבוצה וחמישייה. שלא תטעו, זה לא כאילו לג’ונסון אין התקפה: הוא יודע לקלוע כשצריך ולרוב גם יסיים עם מספר נקודות דו ספרתי. לא בכדי ג’ונסון זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה וגם נכנס לחמישייה שבה מככב לצידו זיו.

Kerry Blackshear – Photo Credit: Basket.co.il


פאוור פורוורד: קרי בלאקשיר (גלבוע/גליל)
גודל, קליעה מרחוק, הצעדים הארוכים ביותר בליגה בלי תחרות ולוק של יאניס אנטטוקומפו, לקרי בלאקשיר יש את כל מה שצריך כדי להצליח בכדורסל. היכולת של בלאקשיר לעשות הכל על הפרקט מהעמדה שלו היא בדיוק מה שמבדילה אותו מרוב השחקנים. בלאקשיר הוא המרכיב החשוב הראשון של הקו הקדמי בחמישייה של גלבוע וגם של החמישייה הזאת. אל המרכיב החשוב השני של הקו הקדמי נגיע בעוד רגע.

Jehyve Floyd – Photo Credit: Dov Halickman


סנטר: ג’הייבה פלויד (גלבוע/גליל)
האמירה של ג’הייבה פלויד בסיום התצוגה המדהימה שלו במשחק מספר 2 בסדרה מול ירושלים הייתה מעניינת. פלויד היה המום מכך שלא נבחר לשחקן ההגנה של העונה, תואר שבו זכה ג’ונסון כפי שציינו. אפשר בהחלט להבין את פלויד, שמוביל את הליגה בחסימות ומשחק בקבוצת הגנה מצוינת בדמות גלבוע. למזלנו הרב, בחמישייה הדמיונית הזאת לא צריך לבחור בין ג’ונסון לפלויד אלא ניתן ליהנות משניהם. פלויד גם לא זונח את הצד ההתקפי, כאשר הוא רושם הטבעות גדולות וקולע באחוזים הכי גבוהים בליגה לשתיים, כשביטוי לכך קיבלנו באותו משחק מדובר מול ירושלים.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!