דני אבדיה: “אני מנסה לשמש הדוגמא הכי טובה שאני יכול”

על ידי Moshe Halickman

דני אבדיה הוא האיש שאליו יופנו רוב המבטים בנבחרת ישראל ביורובאסקט. בין אם הנבחרת תצליח או תיכשל, הפורוורד יהיה במרכז העניינים. ככה זה כשאתה הישראלי השלישי באן.בי.איי ומעל הכל שחקן שעשה היסטוריה כשנבחר במקום התשיעי בדראפט 2020 על ידי וושינגטון וויזארדס. כעת, רגע לפני האליפות, אבדיה בן ה-21 (2.06 מטרים) דיבר על הכל.

ספורטס רבי – גם באפליקציה! כל העדכונים והתוכן האיכותי ביותר על הכדורסל הישראלי היישר לידיים שלכם!

לחצו כאן להורדת אפליקציית ספורטס רבי באייפון

לחצו כאן להורדת אפליקציית ספורטס רבי באנדרואיד

הירשמו לפודקאסט “התשיעית באירופה” ב-iTunes, Spotify או Google Podcasts ואל תשכחו לדרג אותנו באפליקציות הפודקאסטים

אבדיה החמיץ חלק מתקופת ההכנה. “למרבה הצער חליתי אז לא יכולתי להצטרף לכל תקופת ההכנה, פספסתי שבוע או משהו כזה, אבל בסך הכל מאוד-מאוד נהניתי גם לחוות את ההכנה הזאת עם הנבחרת, אני חושב שיש לנו הרבה כישרון, החבר’ה מאוד-מאוד מוכשרים, ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים גם ביורובאסקט. אני חושב שזו הייתה תקופת הכנה חשובה לנו, גם לכימיה וגם להתחבר כנבחרת, ואני מקווה שנעשה רק טוב”.

אבדיה התייחס למקום שלו בנבחרת. “לאורך כל הקריירה אני מקבל את התפקיד שאני צריך לעשות בשביל שהקבוצה תיראה הכי טוב שיש, בין אם זה רול פלייר ובין אם להיות מוביל. אני זורם עם זה ולא מתעקש על מה שאני צריך לעשות, אני יודע שאני בין המובילים פה בנבחרת ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות כקבוצה וכנבחרת אחלה אליפות, ואני חושב שלכל אחד יהיה חלק מאוד-מאוד גדול בזה, בין אם אתה רול פלייר, בין אם אתה תשחק 5 דקות, 20 דקות או 40 דקות. אני חושב שכל אחד חשוב פה”.

בתור בנו של זופר אבדיה וכמי שיכל לבחור לפני שנים לשחק במדי סרביה, המפגש עם ניקולה יוקיץ’ וחבריו הולך להיות מיוחד עבור הפורוורד. “את המשחקים נגד סרביה תמיד כיף לשחק בשבילי, אני בינתיים עם 1:1 במאזן אז אני מקווה לעלות ל-1:2. ללבוש את המדים הלאומיים זה תמיד כבוד בשבילי, התחלתי בקדטים ובאמת לבוא ולשחק עם הנבחרת ביורובאסקט בפעם הראשונה זה באמת חלום מבחינתי. לא ראיתי את זה קורה, אבל זה הגיע”.

Deni Avdija – Photo Credit: Yehuda Halickman

אבדיה אוהב את זה שהנבחרת דווקא לא מסומנת להגיע הכי רחוק. “אני הרגשתי שבנבחרת תמיד לקחו אותנו כאנדרדוג ונמשיך להיות אנדרדוג, אין מה לעשות. אנחנו לא הנבחרת הכי אתלטית ואנחנו גם לא נהיה, אנחנו לא הנבחרת הכי מהירה והכי חזקה על המגרש וזה תמיד יהיה ככה, אבל אנחנו כן מביאים משהו שונה שלנבחרות אחרות אין: המלחמה שלנו, הלב שלנו ושאנחנו נותנים הכל על המגרש. העובדה שאנחנו באים ממקום כל כך נמוך ואנשים פחות מאמינים בנו לעשות תוצאות נותן לנו את הדרייב באמת לתת את כולנו ולהגיע להישגים שאף אחד לא מצפה, זה הכיף בנבחרת הזאת. זה מה שהיה לי כיף בעתודה בשתי מדליות הזהב ואני מקווה שגם בבוגרת תהיה לנו איזושהי מדליה”.

מי שכן מאמין מאוד בנבחרת הוא המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל, פיני גרשון, שלא פעם אמר שיש סיכוי להגיע לפחות לרבע הגמר ביורובאסקט. אבדיה הביע את דעתו על כך. “אני שמח שהוא מאמין בנו, אבל אני חושב שאם אתה עושה היום סקר במדינת ישראל ואולי גם ביורובאסקט אני לא חושב ששמים אותנו ברבע הגמר. אני ריאלי עם עצמי גם, ואני יודע שיכול להיות שלא ישימו אותנו ואנחנו לא נבחרת מאוד מדוברת, אבל זה כל הכיף, לבוא ולהפתיע, אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ולא צריכים אחרים שיבואו ויעריכו לאן אנחנו יכולים להגיע”.

אבדיה נהנה מההערצה הרבה שיש כלפיו בישראל. “קודם כל אני מרגיש שאנשים מאוד-מאוד מכבדים אותי ברחוב, כמובן שילדים שבאים לראות אותנו משחקים באים מכל מיני מקומות בארץ ואני לא נמצא הרבה בארץ אז ההזדמנות שלהם לראות אותי היא לא גדולה ואני באמת מנסה להתייחס לכולם שווה, אבל מבחינתי זה כיף. אני זוכר אנשים שאני הסתכלתי עליהם והיה לי כיף לפגוש אותם והתרגשתי, ולראות ילדים שבאים ממרחקים ומכל המדינה, מהדרום ועד הצפון לראות אותי ואת הנבחרת שלנו, מבחינתי זה חלום. אני זוכר את עצמי ככה ועכשיו אנשים מסתכלים עליך כדוגמא, אני באמת מנסה להתייחס ולשמש הדוגמא הכי טובה שאני יכול. זה מרגש מאוד”.

Deni Avdija – Photo Credit: Yehuda Halickman

אבדיה סיפר על הרמה הגבוהה שיש באליפות אירופה. “באליפות אירופה אף פעם לדעתי הרמה לא תהיה נמוכה, אלה שחקנים שיודעים לשחק ושעברו הרבה בכדורסל, חלקם וותיקים וחלקם צעירים עם פוטנציאל גדול, וככל שזה יותר תחרותי זה יותר כיף. מבחינתי אני חושב שאליפות אירופה הזאת היא כן חזקה, ונצטרך להתמודד גם עם נבחרות שהן קצת יותר חזקות מאיתנו כרגע לפחות על הנייר”.

אבדיה התייחס לציפיות הגבוהות שיש ממנו. “אין לי לחץ, אני לא אוהב לפעול מלחץ, אני יכול להגיד לך שאני נהנה שיש לי אחריות גדולה בנבחרת הזאת. אני אעשה את המקסימום מבחינתי, בין אם הנבחרת הזאת תגיע הכי רחוק שיש ובין אם פחות אני אתן את המקסימום ואתן שכל שחקן פה ירגיש שהוא משחק את ה-100 אחוז שלו, יהיה הכי טוב על המגרש והקבוצה תהיה מגובשת, מבחינתי משם זה רק לראות לאן אנחנו מגיעים. אין עליי לחץ, אני נהנה מהדרך”.

לסיום, אבדיה שיתף את החלום לזכות במדליה כנגד כל הסיכויים. “אני אגיד לך את האמת, לפני שזכיתי בזהב או שזכיתי במדליה לא באמת חשבתי על זה, לא באמת האמנתי שזה אפשרי. נכון שזה רמה אחרת ונכון שזה גילאים שונים, אבל העתודה הוכיחה לי שיש סיכוי. נכון, יש הרבה שמות נוצצים והרבה קבוצות שיש בהן אולי יותר, אבל אנחנו לא פראיירים. אנחנו יודעים מה אנחנו עושים, יש פה חבר’ה ששיחקו בליגות קיץ, יורוליג, אן.בי.איי, נפגשנו עם שחקנים מאוד טובים וכל אחד יודע מה הוא צריך לעשות בשביל שנגיע. הלוואי שנחזור עם מדליה, מבחינתי זה הישג”.

Deni Avdija – Photo Credit: Yehuda Halickman

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!