אשקלון גברה על מכבי אשדוד, חבל מודיעין ניצחה את מכבי ר”ג

באדיבות- איגוד הכדורסל

המחזור ה-19 בליגה הלאומית, שחזרה לפעולה אחרי כחודש, נערך היום (ראשון) ובמוקד אליצור איתו אשקלון ניצחה את מכבי אשדוד ונותרה מושלמת בצמרת עם עשרה ניצחונות. היורדת מליגת העל הופיעה ללא בילי מקשפרד שעלול להיעדר זמן רב. הפועל ‘מגה אור’ חבל מודיעין ניצחה בקרב התקפי את מכבי עירוני ר”ג 112:119 עם 35 נקודות של לייס דאן. הפועל ‘נופר אנרגיה’ גליל עליון גברה על אליצור יבנה 79:73.

מכבי אשדוד – אליצור איתו אשקלון 89:72
מכבי אשדוד הופיעה ללא בילי מקשפרד הפצוע, ומול הסגל העמוק של אליצור איתו אשקלון היא נכנעה בבית. הקבוצה של חנן הירשוביץ עדיין ללא הפסד ורושמת ניצחון עשירי מעשרה משחקים. דונטה קלארק סיפק הופעת בכורה טובה עם 10 נקודות. כבר מהפתיחה החבורה של חנן הירשוביץ הובילה ועד לסיום המשחק לא שמטה את היתרון שלה בדרך לניצחון יקר על קבוצת צמרת.
אחרי פתיחה שקולה, האורחים לחצו על הדוושה – דונטה קלארק הראה יכולת טובה, אלונזו קולמן קלע שלשה והרבע נגמר ב-27:13. שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת בפתיחת הרבע השני עד שהביתיים קברו שלשה ועם מהלך של סל ועבירה הורידו ל-35:28 בלבד, 5 דקות למחצית. חנן הירשוביץ לקח פסק זמן והקבוצה שלו חזרה עם 5 נקודות רצופות שהעניקו לה יתרון דו ספרתי. המארחת הצליחה לחזור עם יכולת טובה של ארתור רוזנפלד שקבע 43:38 בלבד במחצית. דולב דראפיץ’ פתח נהדר את הרבע השלישי ועם שתי שלשות רצופות ונקודות של רביב פיטשון הלוח הראה 53:50 בלבד. דווקא כאן בן אלטיט ואלונזו קולמן קלעו מחוץ לקשת והלוח הראה 66:54 לאשקלונים לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון נפתח עם מטווח שלשות של האורחת שהגדילה את הפער. מנגד, מכבי אשדוד נתקעה בהתקפה וראתה את המשחק בורח לה. בסיום ניצחון גדול לאליצור איתו אשקלון שממשיכה להוביל את הטבלה.
הרבו למכבי אשדוד: דולב דראפיץ’ וארתור רוזנפלד 13 נק’ כ”א, דורנד סקוט 11 נק’.
הרבו לאליצור איתו אשקלון: אלונזו קולמן 25 נק’, קלארק רוזנברג 18 נק’, בן אלטיט 11 נק’.

הפועל ‘מגה אור’ חבל מודיעין – מכבי עירוני ר”ג 112:119
עצירת הליגה? שתיים מהקבוצות ההתקפיות הליגה סיפקו הערב את אחד המשחקים היותר טובים עם יכולת התקפית אדירה. במחצית הראשונה הביתיים קלעו ללא הכרה מחוץ לקשת, אך הובילו 50:55 בלבד לאחר שני רבעים. ברבע השלישי הקבוצה של אורי קוקיה התעוררה, אלא שבסיום פעולות גדולות של הפועל ‘מגה אור’ חבל מודיעין הבטיחו ניצחון נוף לנתי כהן.
אייל שולמן פתח נהדר את המשחק והיה אחראי על 8 מתוך ה-16 הנקודות הראשונות של מכבי עירוני ר”ג שהובילה 16:13 לאחר 5 דקות. המקומיים הגיבו עם 4 שלשות ברצף, שתיים מתוכן של עידן רג’אן, וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 23:27. דנינו ורג’ואן (4/5 לשלוש במחצית) המשיכו עם המטווח ברבע השני, כאשר מנגד האורחת הצליחה להישאר במשחק עם יכולת טובה של הצוות הישראלי – 42:46. במחצית 50:55 לקבוצה של נתי כהן שקלעה 8/15 מחוץ לקשת. בפתיחת הרבע השלישי רוברט רוטבארט ודלוואן גרהאם הורידו את הפער, אך דניאל דנינו ויריב עמירם הגדילו ל-60:68. ריצת 12-2 בתוך 3 דקות של האורחים הפכה את התוצאה ושלומי הרוש קבר שלשה שקבעה 85:82 בתום הרבע השלישי. גם ברבע האחרון שתי הקבוצות סיפקו משחק התקפפי משובח והלוח הראה 108:104 למארחת, 4 דקות לסיום. בשלב קריטי ספג הספסל של האורחים עבירה טכנית וגיא דותן ניצל זאת בכדי לקבוע 109:115. מכבי עירוני ר”ג יצאה להתקפה של משחק, אבל לא הצליחה לקלוע ומנגד יריב עמירם השתלט על ריבאונד התקפה וגמר את המשחק.
הרבו להפועל ‘מגה אור’ חבל מודיעין: לייס דאן (12/2 מהשדה, 11 ריבאונדים) 35 נק’, דניאל דנינו 25 נק’, עידן רג’ואן (4/6 לשלוש) 14 נק’.
הרבו למכבי עירוני ר”ג: דלוואן גרהאם 27 נק’, אייל שולמן (6 אסיסטים) 18 נק’, ריקי טרנט 17 נק’, תומר זלמנסון 14 נק’.

אליצור יבנה – הפועל ‘נופר אנרגיה’ גליל עליון 79:73
עוד ניצחון לברק פלג שממשיך להתבסס בצמרת הטבלה. מנגד, יניב בורגר עדיין ללא ניצחון בקבוצתו החדשה. האורחים הצליחו לברוח ברבע השני ליתרון קטן שנמחק ברבע השלישי, אלא שעם מטווח שלשות האורחים החזירו לעצמם את היתרון ולא הביטו לאחור עד הסיום. יהל פלג, עומר וורוטיצקי וחן גיא סיפקו יכולת נהדרת והרבה חומר חיובי למחשבה מבחינת הצוות המקצועי של הפועל ‘נופר אנרגיה’ גליל עליון ששיחקה הערב ללא אלון ספיר הפצוע.
שתי הקבוצות הראו יכולת טובה בפתיחה. עומרי וורוטיצקי וטרבון יוז החליפו שלשות והראשון קבר שלשה נוספת והוסיף סל ועבירה. בסוף הרבע הראשון נגמר ב-21:21. עם פתיחת הרבע השני האורחים הלכו פנימה ועלו ליתרון 31:24. יניב בורגר לקח פסק זמן והקבוצה שלו ייצבה את ההגנה וסגרה את הרבע השני בפיגור 41:34. את הרבע השני היבנאים פתחו בסערה ועם ריצת 5-15 הפכו את התוצאה. הקבוצה של ברק פלג התעשתה במהירות ועם שלשות של חן גיא ואנטוני פישר שוב נטלה את ההובלה. עד סוף הרבע הפועל ‘נופר אנרגיה’ חזרה להוביל בדו ספרתי וירדה לרבע האחרון ביתרון 61:50. לא הרבה השתנה ברבע האחרון והצפוניים חזרו לכפר בלום עם מלוא הנקודות.
הרבו לאליצור יבנה: פרנקל האסל (11 ריבאונדים) 16 נק’, טרבון יוז 13 נק’, עדן דוידסקו 11 נק’.
הרבו להפועל ‘נופר אנרגיה’ גליל עליון: קנדל אנטוני 19 נק’, חן גיא 13 נק’, ג’ונתן פיירל ואנטוני פישר 12 נק’. כ”א.

הפועל עכו/מטה אשר – עירוני ‘יובלים’ רעננה 110:92
ניצחון גדול לעופר ברקוביץ’ שקלקל לעמית תמיר במשחק הבכורה שלו על הקווים בליגה הלאומית. האורחים מהשרון פתחו נהדר את המשחק והובילו ביתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, ושמרו עליו עד לסוף המשחק כשאוסטין פרייס בולט עם 33 נקודות. מנגד, העולה החדשה עדיין עם ניצחון אחד בלבד ולמרות יכולת טובה של כריס סמית (20 נקודות) וג’יי אר הולדר (25 נקודות), לא יכלה ל-13 שלשות ב-61 אחוז של האורחים.
אוסטין פרייס פתח נהדר את המשחק ויחד עם אופק מלכה הנהדר הצעידו את קבוצתם ליתרון 35:21 לאחר הרבע הראשון, כאשר עירוני ‘יובלים’ רעננה קולעת 6 שלשות ברבע הזה. הקבוצה של עמית תמיר שמרה טוב יותר ברבע השני, אלא שהיתרון של האורחת נשמר והיא הוליכה 54:44 במחצית. ג’יי אר הולדר וטים וויליאמס נגסו בהפרש לאט לאט וסגרו את הרבע השלישי ב-78:72 בלבד לעירוני ‘יובלים’ רעננה. ברבע האחרון, כמו ברבע הראשון, רעננה עשתה מה שרק רצתה, קלעה 32 נקודות וברחה ליתרון דו ספרתי שהעניק לה ניצחון חוץ יקר.
הרבו לעכו/מטה אשר: ג’יי אר הולדר 25 נק’, כריס סמית 20 נק’, טים וויליאמס 15 נק’.
הרבו לעירוני ‘יובלים’ רעננה: אוסטין פרייס (7/10 לשלוש) 33 נק’, קווינטרל תומאס (12 ריבאונדים) 29 נק’, אופק מלכה (6/9 לשלוש) 21 נק’, רום קורנליוס (6 ריבאונדים) 16 נק’.

אליצור ‘קוסמוס נדל”ן’ נתניה – מכבי ‘סנו’ הוד”ש 72:74

ברייס וושינגטון עם סל ניצחון על הבאזר מעניק ליהלומים ניצחון חשוב בקרב התחתית. המשחק היה צמוד לכל אורכו והיתרון עבר מצד לצד לא מעט פעמים במהלך הערב. בדקות האחרונות שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה, עד שברייס וושנגטון קלע את סל הניצחון והעניק לקבוצתו וי יקר.

צמד הזרים של אליצור ‘קוסמוס נדל”ן’ נתניה העניק לביתיים יתרון מוקדם 9:18. הצוות הישראלי של אלון שטיין צימק לקראת סוף הרבע, אך ברייס וושינגטון עם שלשה גדולה קבע 22:28 לאחר הרבע הראשון. ארד הררי פתח את הרבע השני עם 6 נקודות והוריד ל-30:32 בלבד. הקבוצה של רובן נייברגר התקשתה למצוא את הטבעת וקלעה רק 9 נקודות, אלא שמנגד האורחים לא ניצלו זאת והובילו 38:37 בלבד במחצית. גם הרבע השלישי היה צמוד ובסיומו הלוח הראה 59:57 לאורחים מהוד”ש. אף קבוצה לא הצליחה לברוח גם ברבע האחרון – אפי טיומקין קלע שלשה גדולה לקראת הסיום אבל עמית אהרוני הגיב באחת משלו – 72:72, 2 דקות לסוף. במשך 2 דקות אף קבוצה לא הצליחה לייצר נקודות. מכבי ‘סנו’ הוד”ש קיבלה הזדמנות לנצח את המשחק, אך אפי טיומקין איבד ואפשר למארחת לנצח – עמית אהרוני חדר והחטיא אבל על הריבאונד היה ברייס וושינגטון שניצח את המשחק.

במשחק נוסף ניצחה א.ס רמה”ש שיין נדל”ן את מכבי קרית מוצקין 102:90.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!