“תצטרך סירה גדולה יותר” (מתוך הסרט “מלתעות”). פריוויו לקראת סדרת חצי הגמר בין מכבי תל אביב להפועל אילת

יונ 6, 2021 | כדורסל, ליגה

על ידי Elior Gitler

מכבי תל אביב, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון והדיחה בשלב רבע הגמר את הפועל באר שבע (ניצחון 2:0 בסדרה של הטוב משלושה משחקים) תארח הערב (ראשון, 21:00) במסגרת המשחק הראשון בשלב חצי הגמר את הפועל אילת, שסיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי והדיחה בשלב הקודם את הפועל חיפה (ניצחון 2:0 בסדרה של הטוב משלושה משחקים). הסדרה הנוכחית תשוחק בשיטה של הטובה משלושה משחקים, כאשר המנצחת תעפלנה לסדרת הגמר מול המנצחת במפגש בין הפועל חולון לגלבוע/גליל.

במהלך העונה נפגשו הקבוצות שלוש פעמים, שבכול המפגשים הקבוצה הביתית ניצחה – פעמיים מכבי ופעם אחת אילת. זאת תהיה הפעם הראשונה שהקבוצות יפגשו לאחר השינויים בסגל בעקבות מבצע “שומר החומות”. את מחזיקת הגביע עזב טיילר דורסי, שהיה ממצטייני מכבי בניצחון במסגרת הבית העליון (גם בניצחונה של אילת, הוא היה מהמובילים בצהוב). בנוסף אליו, גם אלייז’ה בראיינט שוחרר לטובת הצטרפות למילווקי באקס מה-NBA. בצד השני, אילת איבדה את ג’וש ניבו, שהיה אחד מעמודי התווך המרכזיים של הקבוצה במהלך העונה.

Elijah Bryant – Photo Credit: Dov Halickman

לאורך ההיסטוריה של מפגשי הכרעה בין מכבי תל אביב להפועל אילת, מלבד התמודדות אחת בחצי גמר הפיינל פור בעונת 2018/19, שתי הקבוצות שיחקו זו מול זו ארבע סדרות: בעונות 1996/97 (חצי גמר) ו- 1997/98 (גמר) מכבי השלימה סוויפ 3:0 מול האילתים. בעונת 2013/14 במסגרת חצי הגמר מכבי יצאה כשידה על העליונה, הפעם אחרי 3:1 מול הכרישים של אילת.

בעונה שלאחר מכן, שוב בחצי הגמר, הקבוצות נפגשו בתחילת חודש יוני לסדרה של הטובה מחמישה משחקים. מכבי כבר עלתה ליתרון של 2:0 לאחר שהביסה 86:64 את הקבוצה הדרומית בביתה. אילת ומכבי חזרו לתל אביב למשחק שיכל להכריע את ההתמודדות. באמצע הרבע השלישי של המשחק השלישי, הצהובים כבר הובילו ביתרון דו ספרתי, אלא שאז, כשכבר נראה שהסדרה תסתיים בסוויפ, הפועל אילת הפכה לכריש הטורף שמסמל אותה. הקבוצה נכנסה לדמות של החיה, לקחת את המשחק להארכה, ניצחה בו וגם את שני המשחקים הבאים וגברה על הצהובים בדרך לגמר (הישג השיא של הקבוצה בליגה, כמו ב-98).

בתאריך ה-20.6.1975 נערכה הקרנת הבכורה של הסרט “מלתעות”, אחד מסרטי האימה הקלאסיים והמפחידים ביותר, לטעמי. עלילת הסרט מתארת כריש שפוקד את חופיה של אחת מעיירות החופש בארה”ב במהלך חודשי הקיץ, בשיא עונת התיירות. לאחר תקיפות רבות של הכריש, שלושה אנשים (שריף העיירה, ביולוג וצייד כרישים) יוצאים לעבר הים על מנת להכניע את החיה. לקראת סוף הסרט, במהלך השיט, הכריש מופיע לראשונה ומטביע את הסירה.

הכרישים מארה”ב ואילת, השקט שהיה למכבי כמו לעיירה, הופעת הכריש לראשונה לקראת הסוף והחזרה של אילת כשנראה שהכול גמור הן קווי הדמיון בין אותה סדרה בחצי הגמר מ-2015 לסרט האימה. בניגוד לסרט בו הכריש הוכנע, אילת כידוע, לא הוכנעה. למרות מות הכריש, נוצרו סרטי המשך ל”מלתעות”. שש שנים לאחר אותו מהפך מפורסם, אנשי מכבי תל אביב יקוו להחזיק בסירה גדולה יותר ולהימנע מיצירת סרט המשך לתסריט שנכתב אז, במיוחד כשפה מדובר בהפועל אילת, כריש חי, קולע ומטיל אימה.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!