ניקולה וויצ’יץ’: “עשינו תחקיר עמוק מאוד מבחינת סקאוטינג”

אוג 5, 2022 | כדורסל, ליגה

על ידי Moshe Halickman

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב שינתה במובנים רבים את פניה במהלך הקיץ הנוכחי. התגבשה ועדה מקצועית רחבה, נעשתה עבודת חריש מקיפה, שחקנים רבים שוחררו ואחרים הוחתמו. נכון לכתיבת שורות אלה, יעמדו לרשות עודד קטש וצוותו עשרה כדורסלנים שלא היו בסגל בעונה האחרונה לצד ארבעה שממשיכים.

שבועות ספורים לפני שהקבוצה מתכנסת לתחילת האימונים המשותפים, שוחחנו עם המנהל הספורטיבי ניקולה וויצ’יץ’ על עבודת הוועדה המקצועית, גיבוש הקבוצה החדשה, הדגשים שהושמו בחיפוש אחר שחקנים והמחשבה מאחורי ההחתמות של הקיץ הנוכחי.

ספר קצת על העבודה המקצועית המשותפת עם עודד קטש, דייויד בלאט, אבי אבן ויאיר שבח. 

“יש בינינו שיתוף פעולה טוב מאוד והיו הרבה דיונים על שחקנים שהיו בשוק ושיכולנו להביא למכבי. עשינו תחקיר עמוק מאוד מבחינת סקאוטינג וניסינו לנתח את כל האפשרויות. אני מאמין שביחס לאופציות שעמדו לרשותנו, עשינו עבודה טובה מאוד. יש לנו צוות מנוסה והמטרה הייתה להביא כמה שיותר שחקני יורוליג עם ניסיון כדי שנוכל להתחרות על היעדים שלנו”.

מהם הדגשים המרכזיים ששמתם בחיפוש שחקנים?

“ניסיון ואופי, אלה שני דברים שחיפשנו. רצינו גם שחקנים שרעבים להצלחה על הבמה הגדולה ביותר. כמובן שהיינו צריכים להביא שחקנים כשרוניים שיכולים להיות העתיד של היורוליג כמו בונזי קולסון וג’רל מרטין, שלא שיחקו קודם במפעל ולדעתנו יכולים לעשות הבדל”.

“כמובן שרצינו אופי טוב, שהחבר’ה יוכלו לעמוד בלחץ של מכבי ולשחק בתנאים כאלה”, הדגיש וויצ’יץ’. “אלה שחקנים שכבר שיחקו ביורוליג ומבינים את החשיבות של לנצח כל משחק ואת חשיבות היורוליג. הבאנו שחקנים ששיחקו בטופ-8 וכבר שיחקו במטרה לזכות בתארים”.

על הנייר, במה שונה בניית הקו האחורי ממה שראינו בשנים האחרונות? 

“הקיץ הצלחנו לחבר שחקנים שיכולים לשחק בעמדות 1-2 כמו בולדווין ולורנזו, שמסוגלים גם לשחק יחד. עם הולינס והיליארד קיבלנו יותר עומק כדי להעלות יותר הרכבים ולהפחית את התלות בשחקן או הרכב מסוים. יש לנו הרכב התקפי מעולה, שחקנים ששומרים מצוין ויכולים לעמוד בקצב משחק גבוה”.

גיא פניני חזר למועדון אחרי 5 שנים, מה הוא אמור להביא איתו?

“גיא ידוע כמכביסט גדול ויכול להביא ניסיון ולהשפיע בחדר ההלבשה. הוא יכול להחזיר איתו טאץ’ מנצח. כמובן שהוא שחקן בוגר יותר כיום ועם הניסיון שלו יוכל לעזור מאוד בכל מיני מצבים שמתפתחים במהלך עונה כל כך ארוכה”.

מה היית רוצה לראות מרומן סורקין בעונה השניה שלו במועדון? 

“זאת עונה חשובה עבורו כדי להתקדם. העונה הראשונה היא סוג של הלם במכבי בשביל כל אחד. אנחנו מצפים גם מרומן ליותר תרומה ויותר עקביות, להציג משחק אחרי משחק יכולת ברמה הגבוהה ביותר”.

אז את סורקין וכהן כולנו כבר מכירים, במה יכולים לתרום לקו הקדמי שחקנים כמו פוית’רס, ניבו ומרטין?

“גם כאן חיפשנו שחקנים שיכולים לשחק בכל מיני הרכבים. אלכס וג’וש אלה שחקנים אתלטיים מאוד. פוית’רס מביא ניסיון של לשחק במשחקים גדולים ולזכות בתארים. הוא היה במועדון גדול ששיחק כדורסל מאורגן מאוד. הוא מסוגל לשחק כסנטר וגם בעמדה 4 בהרכבים מסוימים ויכול לעזור מאוד מבחינה הגנתית. הוא יכול לתרום באפשרות להציב על המגרש כל מיני שילובים שונים”.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!