“הראה שיש לו חוסן נפשי”: מי אתה בירם פאיה?

אוג 14, 2022 | כדורסל, ליגה

על ידי Moshe Halickman

בירם פאיה חתם בבני הרצליה על חוזה ארוך טווח לשלוש השנים הבאות עם אופציות של הקבוצה, ובכך הפך לזר השישי של המאמן אורן אהרוני לקראת עונת 2022/23. כעת, ניסינו לענות על השאלה המסקרנת בנוגע לסנטר הסנגלי בן ה-22 (2.07 מטרים): מי אתה בירם פאיה?

הירשמו לפודקאסט “התשיעית באירופה” ב-iTunesSpotify או Google Podcasts.

כפי שנכתב באתר מנהלת הליגה, הסנטר היה מהשחקנים המובילים של נבחרת סנגל עד גיל 18 שהשתתפה באליפות אפריקה ב-2018, בה נבחר לסנטר המצטיין של האליפות כשהוא מעמיד ממוצעים של 21.7 נקודות, 15.1 ריבאונדים ו-3.0 חסימות למשחק. בשנת 2019 ייצג את נבחרת סנגל עד גיל 19 גם באליפות העולם והציג יכולת גבוהה עם 19.4 נקודות, 10 ריבאונדים ו-1.9 חסימות בממוצע למשחק. בעקבות היכולות שהציג הוזמן למחנה היוקרתי “כדורסל ללא גבולות” בו בלט ונבחר לקבוצת האולסטאר של המחנה.

בגיל 18, לאחר שסיים את גיל הנוער בגראן קנריה, הצטרף פאיה לראשונה לקבוצת הבוגרים ולאחר מכן חתם בבולבור מהליגה הספרדית השלישית. למרות גילו הצעיר, פאיה נחשב לאחד הגבוהים הטובים בליגה עם 11.3 נקודות, 8 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק. העונה המוצלחת בבולבור הובילה להתעניינות בפאיה בקבוצות משתי הליגות הראשונות בספרד, והוא בחר להצטרף לאוסאסונה, קבוצת צמרת בליגה השנייה בספרד שעלתה ליגה בסיום אותה עונה, אולם הוא מיעט לשחק.

בעונת 2020/21, כשהוא בן 20, שיחק בז’ירונה, גם כן מהליגה השנייה בספרד, וב-18 דקות למשחק קלע 7.5 נקודות למשחק והוסיף 5.0 ריבאונדים. בקיץ 2021, אחרי שניסה להיבחר בדראפט ללא הצלחה, הצטרף פאיה לסן אנטוניו במסגרת ליגת הקיץ, שותף ב-3 משחקים וב-7 דקות למשחק קלע 2.7 נקודות בממוצע. בגיל 21, יצא הסנטר לראשונה מחוץ לגבולות ספרד וחתם בפרישטינה מקוסובו, שם בעונה האחרונה העמיד ממוצעים של 8.3 נקודות, 7.9 ריבאונדים ו-1.4 חסימות.

כדי להבין טוב יותר מיהו פאיה, היינו בקשר עם אנשים שמכירים אותו היטב. דרן דדושאי, ששיחק עם פאיה בפרישטינה, מספר לאתר “ספורטס רבי” על השחקן: “בירם ואני שיחקנו במשך עונה אז אני יכול להגיד שהוא שחקן צעיר נהדר עם הרבה פוטנציאל. הגובה שלו והאתלטיות שלו גורמים לכך שיש לו השפעה בצד ההגנתי שם הוא חוסם כדורים נהדר וריבאונדר נהדר. כמו כן בצד ההתקפי הוא יכול לשחק את הפוסט ומחוץ לקשת מכיוון שיש לו את יכולת הקליעה כדי לעשות כן. במהלך החצי השני של העונה הוא שיחק עם פציעה שהייתה יכולה לעצור הרבה שחקנים מלהיות על הפרקט, הוא המשיך לשחק ולהופיע במיטבו מבחינת היכולות שלו למרות כל זה ואני מאמין שזה מראה את החוסן הנפשי כמו גם את המסירות שלו כדי לעזור לקבוצה לנצח”.

וונדל מיצ’ל, ששיתף פעולה עם פאיה בפרישטינה: “בירם הוא שחקן נהדר עם תקרה גבוהה. הוא אפילו חבר טוב יותר. היכולת שלו להשפיע על שני הצדדים של המשחק מבחינה התקפית ומבחינה הגנתית היא עצומה. הוא חוסם כדורים ורץ את הפרקט ממש טוב. הוא גם עושה חסימות נהדרות בפיק אנד רול שיכולות להיעלם מהעין אבל בתור גארד זה ממש עוזר ובולט. המועדון בני הרצליה קיבל שחקן כדורסל נהדר בדמות בירם פאיה”.

0 תגובות

כתבות שיעניינו אותך

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates. 

You have Successfully Subscribed!